maanantaina, helmikuuta 25, 2008

Pientä valmista ja isompia keskeneräisiä

Jotain pientä valmista ja jotain isoa kesken. Pienet tumput valmistuivat viime viikolla, kun suivaannuin niiden keskeneräisyyteen. Aloitin ne ennen hamsterikuuta ja ajattelin, että teen ne vasta sen jälkeen loppuun. Mutta alkoi hirvittää, että eivät pian mahdu saajalleen, tai talvi loppuu ennen kuin ovat valmiit. Harjoittelin näissä kirjoneuletta ja kuviot ovat Mary Oljen kirjasta, minkä taannoin löysin kirpparilta. Toisessa tuli tuohon aaltokuvioon moka, kun yksi silmukka oli lähtenyt omille teilleen kesken kuvion enkä huomannut kuin kuvion lopulla. No, sinnepäin se on silti :) Peukkuja en tehnyt, kun saaja on 1 v neiti. Näitä tikuttaessa tuli myös mieleen, että lyhyemmät puikot (esim täällä) ois kätevät näitä pieniä neuleita tehdessä.

Tumppujen alla rötköttää unipussi kokoa 80 cm. Tavoite oli saada se valmiiksi tässä kuussa, mutta enpä taida ehtiä. Hyvällä mallilla kuitenkin ja mukava neuloa, kun ei tarvitse erikseen tehdä etu- ja takakappaleita. Pussissa on aukot, joista voi turvakaukalon vyön sujauttaa läpi. Tästä lisää jahka valmistuu joskus. Väri on synkkä, mutta voihan tuota piristää esim jollain kirjailulla, tai tehdä jonkun kivan trikoovuorin (vuoren?).

Nellin tumput
varressa 10 s/puikko, käsiosassa 12 s/puikko
Lanka: Nalle Colori
Puikot: 2,5 mm
Kulutus: 23 g

Se taisi olla kesää, kun huuto.netissä katselin lankoja ja bongasin neljän kilon satsin erilaisia lankoja. Mieheni sen minulle huusi todeten, että ennemmin ei sitten osteta lisää ennen kuin nuo on käytetty. Nämä Katia-langat ovat sieltä ja ovat minua ihmetyttäneet: "Kerät on kaikki ihan erivärisiä, mutta samat väri- ja eränumerot niissä on... mitä ihmettä näistä voisi tulla?" Viime viikolla mietiskelin, lahjoittaisinko langat sny:lle ja kurkin netistä langan hintaa. Löysin hinnan ja samalla kuvaa neulepinnasta ja olin myyty. Mä tätä kellekään anna! Eilen sain alulle Julietten:

Kuvat himppasen kirkkaita, kiitos auringon. On tuo kuvaaminen semmoista opettelua vielä. Onneksi on hyvät välineet, kun isäntä investoi digijärkkäriin. Harjoitusta, harjoitusta, harjoitusta. Mutta, olen myyty tuosta langasta :)

1 kommentti:

Bilkis kirjoitti...

Ihanaa lankaa! Mäkin olen miettinyt Juliettea, sulla kohta jo on sellainen:D:D

Mä olen viime aikoina purkanut ja purkanut.